Köpvillkor
1. OM STUDIO AID
Studio Aid har sitt huvudsäte i Göteborg. Företagets postadress är Ostindiegatan 22. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@studioaid.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
2. DIN BESTÄLLNING I ONLINEBUTIKEN
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du kontakta oss direkt via e-post till info@studioaid.se
3. LEVERANSTID
Våra normala leveranstider är 7-10 dagar. Sommartid och innan storhelger kan leveranstiden vara något längre. Räkna med 10-14 dagar. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss via vår e-postadress: info@studioaid.se
3. PRISER
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
4. ÅNGERRÄTT
Vid köp av varor och tjänster hos oss har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Det gäller däremot inte specialbeställningar där produkten eller tjänsten är anpassad specifikt enligt dina önskemål.
4.2 Vid nyttjande av din ångerrätt:
Om du ångrat ditt köp behöver du meddela oss. Meddelandet ska skickas till oss info@studioaid.se alternativt via vår sida Retur & Reklamation. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
6. REKLAMATION & KLAGOMÅL
Skulle produkten vara skadad eller felexpedierad när den anländer till dig åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss via info@studioaid.se eller via vår sida Retur & Reklamation för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
7. HUR GÅR DU TILLVÄGA FÖR ATT GÖRA EN REKLAMATION?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@studioaid.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet, alternativt fyller du i dina uppgifter via vår sida Retur & Reklamation. Vi återbetalar dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
7. ANSVARSBEGRÄNSNING
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
8. PRODUKTINFORMATION
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på vår webbplats samt eventuell slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
9. INFORMATION OM COOKIES
Enligt lag om elektronisk information ska du som besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Läs mer om hur vi använder oss av Cookies här.
10. PERSONUPPGIFTER
Vi värnar om din personliga integritet och på sidan Integritetspolicy kan du läsa mer om hur vi använder oss av personuppgifter.
11. FRAKTBOLAG
Tryckeriet vi samarbetar med använder sig av Post Nord. För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med vårt tryckeri som i sin tur delar detta med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans.
E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. Läs mer på sidan Integritetspolicy.
12. ÄNDRINGAR TILL DE ALLMÄNNA VILLKOREN
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
13. TVIST OCH LAGVAL
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.